شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

تمامی اخبار

فاز نخست اولین و تنها واحد تولید کننده رابر استاپر در ایران و در بین کشورهای همسایه(خاورمیانه) با حضور مسئولان وزارت صمت و مسئولان استان و شهرستان در شهر صنعتی کاوه ساوه افتتاح شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، واحد تولیدی پرسام رابر فارمد که با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۰ میلیون دلار احداث شده تولید کننده رابر استاپر( انواع درب های لاستیکی پزشکی) است. این شرکت با سرمایه‌گذاری مشترک ایران و کره جنوبی راه‌اندازی شده است.

با بهره‌برداری از فاز نخست این واحد تولیدی برای ۱۰۰ نفر اشتغالزایی بصورت مستقیم ایجاد می شود.

این واحد تولیدی در زمینی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع و فضای سرپوشیده حدود ۶ هزار متر مربعی راه اندازی شده است.

مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت گفت: کار تولید در کشوری که تولیدمحور نیست سخت و دشوار است و باید بستر تولید را فراهم کرد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمد عبده‌زاده در آیین افتتاحیه شرکت پرسام رابر فارمد به عنوان اولین و تنها واحد تولیدکننده انواع رابر استاپر در کشور و خاورمیانه واقع در شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه افزود: صنعت دارو با ۹۷ درصد تولید در کشور صنعتی افتخارآفرین است. با وجود همه فشارهای بین المللی با کمترین مشکل در حوزه تامین دارو مواجه بوده ایم و این مهم جز با تلاش همه صنعتگران حوزه دارو میسر نمی شود.

عبده زاده با بیان اینکه برای تولید ۹۷ درصد داروی کشور سالانه ۶۰۰ میلیون یورو می پردازیم، ولی برای واردات باید یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو تامین و پرداخت شود، گفت: تولید در کشوری که تولیدمحور نیست سخت است. اساس سرمایه گذاری ما بر اساس درآمدهای مالیاتی و عوارض است و کمتر به فکر تولید هستیم.

وی اظهار کرد: با وجود وابستگی به مواد اولیه اما رشد قابل ملاحظه ای در تولید دارو داریم. باید با یک برنامه زمان بندی برای تولیدمحور بودن هدف تعریف کنیم تا اجازه واردات ندهیم. اداره دارو در قالب سیاست های حمایتی خود در کنار تولید کنندگان است و از آنان حمایت می کند.

پور حاجی معاون مدیر کل سرمایه گذاری خارجی وزارت صمت نیز در این آئین به حمایت های قانونی دولت از سرمایه گذاری خارجی اشاره کرد و گفت: در بحث معافیت های مالیاتی امتیازات خاص و ویژه در نظر گرفته شده است که شامل ۵۰ درصد معافیت مالیاتی در حوزه صادرات است.

وی افزود: نگاه ویژه برای تشویق و جذب سرمایه گذاری از سوی وزارت صنعت صورت گرفته و موجب تغییر ساختار در این وزارت خانه با تأسیس دفتر سرمایه گذاری خارجی شده است تا با فعالیت این دفتر کمترین آسیب به سرمایه گذاران خارجی وارد شود.

وی گفت: در سازمان های استانی نیز با نگاه ویژه مدیران، موضوع جذب سرمایه گذاری خارجی یک رویکرد مهمی است که با قوت انجام می شود.

محمدرضا منصوری نماینده ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه راه نجات کشور تولید محوری است و رشد کشور در علم داروسازی قابل ملاحظه است گفت: صنعت دارویی ایران صادرات محور شده است.

وی افزود: ساوه و زرندیه پذیرای شرکت های داروسازی کشور شده اند و با ادامه این روند و تولید دارو در ۹ شهرک صنعتی خود به قطب تولید دارو تبدیل خواهد شد.

به گزارش ایسنا، حسن کامه خوش عضو هیات مدیره این واحد تولیدی نیز گفت: تولید انواع رابراستاپر در ایران قدمت بالایی دارد اما به سرانجام نرسیده و موفقیت لازم در این زمینه بدست نیامده است بر این اساس در صدد پیمودن راه ناقص گذشته هستیم تا به توفیقات بیشتر دست یابیم.

وی افزود: این واحد تولیدی با سرمایه گذاری مشترک ایران و کره و با بهره مندی از تجربیات و دانش این دو کشور راه اندازی و به چرخه تولید با سرمایه گذاری بیش از ۱۰ میلیارد دلار وارد شده است.

کامه خوش گفت: توانستیم ماشین آلات و تامین تجهیزات و بخشی از مواد اولیه مورد نیاز حداقل برای تولید یکسال را، قبل از نوسانات ارزی کشور و اعمال تحریم ها تهیه کنیم که برگ برنده ای برای این شرکت محسوب می‌شود.

وی افزود: ظرفیت تولید این شرکت حدود ۴۵۰ میلیون قطعه در فاز اول با ایجاد اشتغال برای حدود ۱۰۰ نفر نیروی انسانی متخصص و کارشناس است و بالغ بر ۳۰ درصد تولیدات صادر می شود.

رییس هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی کشور با تاکید بر اینکه توجه به توسعه از الزامات تولید محور بودن است، گفت: هم اکنون بالغ بر ۶۰ درصد از مواد اولیه دارویی در داخل کشور تولید می‌شود.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، احمد شیبانی در آیین افتتاحیه شرکت پرسام رابر فارمد به عنوان اولین و تنها واحد تولیدکننده انواع رابر استاپر در کشور و خاورمیانه واقع در شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه افزود: قبل از انقلاب صنعت ملی ویژه دارو نداشتیم اما بعد از انقلاب نظام نوین دارویی ایجاد شد.

وی با بیان اینکه تولید 20 درصدی دارو در کشور در دوران قبل از انقلاب به 97 درصد بعد از انقلاب افزایش یافت و در مجموع به ۷۰۰ میلیون یورو رسید، گفت: در سال ۵۷ ایران با برخورداری از ۳۵ میلیون نفر جمعیت برای واردات دارو ۵۷۰ میلیون یورو هزینه می کرد، اما اکنون در بسیاری از این هزینه‌ها صرفه جویی شده است.

شیبانی گفت: صنعت داروسازی کشور به شدت تحت تاثیر مواد اولیه و صنایع بسته بندی است و اکنون ۱۰۰ کارخانه داروسازی در کشور به تولید داروهای شیمیایی می پردازند که برای تامین مواد اولیه آنها باید صنایع جانبی احداث شود و اقدام امروز شرکت پرسام در تولید رابر بسیار راهگشاست.

وی اظهار کرد: این شرکت از مصادیق استفاده از فرصت‌ها و تبدیل آنها به فرصتی برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه است.

شیبانی اظهار کرد: در زمان جنگ تحمیلی علیرغم وجود همه مشکلات ساخت ۱۲ کارخانه تولید دارو در کشور آغاز شد و با وجود مشکلاتی که از جمله در حوزه ارزی وجود داشت نسبت به توسعه صنعت داروسازی کشور اهتمام ویژه ای شد.

وی با بیان اینکه کمترین مشکل را در زمینه تولیدات دارو های مختلف در کشور داریم، افزود: به هر میزان که بتوانیم از تولیدات داخلی تهیه کنیم قطعا وارد نخواهیم کرد و این اقدام در راستای حمایت از تولید ملی و داروسازان داخلی است. باید همه مدیران دولتی و دست اندرکاران در کنار سرمایه گذاران بخش خصوصی برای صادرات محوری فعال باشند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group