شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

تمامی اخبار

خطیب جمعه ساوه ضمن تقدیر از دستگاه قضائی به منظور مجازات سلطان سکه و سلطان قیر، گفت: مردم منتظر مجازات سلطان های فاسد بعدی هستند.

 

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی در خطبه های این هفته نماز جمعه ساوه افزود : ما انقلاب کردیم که زیر سلطه آمریکا و انگلیس و نوکر آنها نباشیم الان هم ملت ما می گویند هیهات منا الذله و با این منش به لطف الهی روز به روز شاهد گسترش نفوذ منطقه ای جمهوری اسلامی و اقتدار آن هستیم نه انزوا.

وی با اشاره به 17 دی ماه سالگرد طرح استعماری کشف حجاب در سال 1314 با حکم رضاخان قلدر گفت: گرچه در سالهای 1307 تا 1314 بی حجابی علنی تا حدی رواج یافته بود اما اعلام رسمی کشف حجاب و مبارزه با حجاب در سال 1314 بود. خانم های محجبه حق ورود به خیابان ها را نداشتند. حق استفاده از وسایط نقلیه را نداشتند. کسبه هم حق نداشتند به زنان باحجاب جنس بفروشند. پلیس در گوشه خیابان ها می ایستاد و هر خانم چادری که عبور می کرد چادر از سرش می کشید و پاره می کرد و او را مورد ضرب و شتم و اهانت قرار می داد، چراکه رضا خان قلدر، حجاب را دشمن ترقی و پیشرفت و خلاف تمدن بشر و آزادی زن می دانست.

وی ادامه داد: اما حقیقت آن است که طرح از رضاخان نبود، طرح از انگلستان بود و رضاخان فقط مجری این طرح استعماری بود و هدف آزادی زنان نبود بلکه هدف به فساد کشاندن جامعه از طریق زنان بود تا به این وسیله راه را برای استعمار سیاسی و فرهنگی و اقتصادی غرب باز کنند .

حجت الاسلام حسینی تاکید کرد: حجاب خلاف تمدن نیست، رضاخان مسئول تیمار اسب و قاطر سفیر هلند و در واقع یک خر چران بود. تأسف آن است که برخی روشنفکر مآبان سخن یک خرچران را تکرار می کنند و آن را خلاف آزادی زنان و تمدن می دانند. حجاب حکم مسلم قرآن است . در آیه 31 سوره نور به حجاب با روسری و مقنعه تصریح شده است و در آیه 59 سوره احزاب به حجاب با چادر اشاره شده است .

وی گفت: بعضی ها می گویند حجاب را قبول داریم اما حجاب را اجباری نکنید. پاسخ آن است که حجاب اجباری یک تبلیغات منفی است . حجاب قانون خدا برای انضباط اجتماعی است . خوب مشخص است که در کشور اسلامی قوانین و نظم اجتماعی باید براساس شریعت اسلامی باشد، اصلاً هدف اساسی انقلاب این بود. بعضی ها می گویند حجاب یک امر شخصی است مثل نماز و روزه و حکومت نباید وارد زندگی شخصی انسان شود، باید آزاد باشد، پاسخ آن است که حجاب یک امر شخصی است اما خصوصی نیست، با نماز و روزه فرق می کند، هر کاری که بازتاب اجتماعی داشته باشد ولو آنکه شخصی باشد مثل تظاهر به روزه خواری یا مصرف مواد مخدر، دولت موظف به برخورد با آن است .

امام جمعه ساوه در ادامه به 19 دی 1356 سالروز قیام مردم در اعتراض به اهانت به حضرت امام (ره) در یکی از روزنامه ها اشاره کرد و گفت: رهبری نظام اسلامی، عمود خیمه نظام اسلامی و نماینده امام زمان (عج) و مظهر شرف ملت است. برنامه ثابت دشمن اهانت به رهبری و تضعیف او و شبهه پراکنی علیه آن است. رهبر محور وحدت امت و کانون قدرت نظام است . 19 دی نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی بود اما ملت ما در طول این 40 سال انقلاب، در سخت ترین دوران دفاع مقدس، در فتنه های مختلف از جمله 78 و 88 اثبات کردند و امروز هم اعلام می کنند از ولایت فقیه و رهبری نظام اسلامی تا آخرین نفس و با جان خود پشتیبانی می کنند.

وی با اشاره به سالگرد آغاز عملیات کربلای 5 در 19 دی 1365 در شلمچه و شرق بصره گفت : این عملیات با رمز یا زهرا (س) شروع شد. شدیدترین عملیات در میان 90 عملیات دفاع مقدس بود . انهدام دشمن در کربلای 5 بیشتر از والفجر 8 بود. دژ مستحکم دشمن در شلمچه فروریخت و شهر بصره مورد تهدید واقع شد. مقدمه این عملیات هم عملیات کربلای 4 بود که یا بوسیله منافقین یا بواسطه ابزار و تکنولوژی دشمنان مثل ماهواره ها لو رفت و فرماندهان جنگ در ادامه کار آن را به عملیات فریب دشمن تبدیل کردند.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: متأسفانه کسانی امروز این عملیات ها یا فرماندهان جنگ را زیر سوال می برند و برای شهدا دلسوزی می کنند که حتی یک روز هم در جنگ حضور نیافته اند . این تیر و ترکش ها به فرماندهان سپاه به خاطر دفاع آنان از جایگاه قانونی هیأت عالی نظارت بر سیاست های کلی نظام در مجمع تشخیص مصلحت نظام و نقد تصویب لوایح خطرناک FATF و CFT که جاده صاف کن آمریکا و اروپا و مصداق انتقام دفاع از ولایت است . این افراد در زمان تبلیغات انتخابات هم جای شهدا را با شیادان و جلادان عوض کرده بودند .

حجت الاسلام حسینی با یادآوری 20 دی سالگرد شهادت میرزا محمدتقی خان فراهانی معروف به امیرکبیر به دستور ناصرالدین شاه قاجار گفت: امیرکبیر شخصیت دلسوز کشور، فهیم بود و در راستی و درستی و فساد ناپذیری و صداقت و صمیمت او هیچ کس تردید نکرد . برای استقلال کشور اهمیت زیادی قائل بود، پاکدست و قانونگرا بود . اهل تدبر بود .

وی در ادامه راز ماندگاری نظام، را نگه داشتن مردم در صحنه دانست و افزود: بصیرت و دشمن شناسی و ولایتمداری مردم موجب شده است که در صحنه بمانند. دشمنان هم قسم شده اند تا نظام علوی ما را شکست دهند. بیشترین حجم تبلیغات و عملیات روانی آنها شایعه پراکنی، تفره افکنی و اتهام زنی علیه نظام، سیاه نمایی و تشویق به اغتشاش و اعتراض است . هدف آنها ایجاد ناامنی و هرج و مرج و اغتشاش است.

وی به وظیفه مسئولین حکومتی نیز اشاره کرد و گفت: خدمت بیشتر به مردم، گره گشایی از زندگی آنها، وظیفه مهم مسئولان در شرایط کنونی است. گرانی و تورم و بیکاری، معیشت مردم را سخت کرده است.

با تاکید بر اینکه فرافکنی و بهانه تراشی مانع توسعه و کارآمدی می شود، افزود: وقتی بی تدبیری ها باعث وضعیت نابسامان اقتصادی شد بهانه می آورند که ریاست جمهوری اختیار ندارد، اگر اختیار ندارید چرا وارد رقابت انتخاباتی می شوید.

حسینی در ادامه ضمن تذکر به برخی نمایندگان گفت: به نمایندگان یا هر کس دیگر که طرفدار دیپلماسی التماسی و نوکری آمریکا هستند و می گویند ما سفارتخانه آمریکا را اشغال کردیم و این منجر به جنگ شد و ما موشک هوا کردیم و این امر باعث تحریم شد یا فعالیت های هسته ای باعث تحریم و انزوا شد، می گوییم اولا سفارتخانه آمریکا مرکز جاسوسی و توطئه علیه کشور ما بود بروید اسنادش را مطالعه کنید . ثانیاً ما هرگز به فکر سلاح کشتار جمعی یا تجاوز به کشوری نبوده و نیستیم اما خواهان زندگی شرافتمندانه حسینی هستیم لذا تن به ذلت و خواری نخواهیم داد .

خطیب جمعه ساوه ضمن تقدیر از دستگاه قضائی به منظور مجازات سلطان سکه و سلطان قیر، گفت: مردم منتظر مجازات سلطان های فاسد بعدی هستند، اول هم از گردن کلفت ها و وابستگان به مقامات عالی شروع کنید . پیشگیری از فساد با شفافیت و نظارت، باشد. نگذارید کسی آنقدر فساد کند که پرونده اش 155 جلد شود آن وقت او را مجازات کنید .

وی همچنین به لایحه بودجه 98، نیز اشاره کرد و گفت: 75 درصد بودجه مربوط به شرکت های دولتی است که در مجلس این بخش مورد بررسی قرار نمی گیرد . این جور بودجه نویسی فسادزاست . قرار بود در این مجلس در برنامه ششم، حقوق مسئولان برای عموم ملت منتشر شود اما چه شد ؟  

وی بر پرهیز از عزل و نصب انتخاباتی بویژه معرفی عناصری که در جریان فتنه حضور داشتند به عنوان فرماندار و استاندار بر تکریم مردم به عنوان ولی نعمتان جامعه تاکید کرد و گفت: صاحبان حقیقی کشور اینها هستند. متأسف هستیم از رفتار نابخردانه برخی نمایندگان مجلس که فکر می کنند ژن برتر هستند. نباید از مصونیت نمایندگان که در اصل 86 قانون اساسی آمده است سوء استفاده شود. مصونیت نمایندگی برای پیشرفت کشور و در راستای ایفای وظایف نمایندگی است نه زیاده خواهی و استبداد و قلدر مآبی.

حجت الاسلام حسینی در پایان ضمن درخواست از دستگاه قضایی شهرستان برای ورود جدی به احداث طرح پسماند ساوه گفت: از مسئولان عالی استان خواستیم، پاسخگو نبودند که چرا ساوه باید زباله دان هفت الی هشت استان کشور شود.

وی افزود: پروژه پسماند روزانه نیاز به 388 هزار لیتر آب دارد. از کجا تأمین می کنید ؟ کشاورزی ساوه را نابود نکنید. نفوذ شیرابه های پسماند باعث بروز بسیاری از بیماری ها می شود . به نام قانون و با ابزار قدرت از شرایط سوء استفاده نکرده و ستم به مردم ساوه نکنید . گرفتن صد هکتار زمین در بهترین جای ساوه برای احداث این سایت جداً مشکوک است .

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group