جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

تمامی اخبار

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: روحیه استکبار ستیزی درس بزرگی است که از سیره شهدا آموخته‌ایم و ما باید از این درس بزرگ برای صیانت از انقلاب پیروی کنیم و اجازه ندهیم دشمن با ادبیات تهدید با این ملت آزاده سخن بگوید .

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام علی‌رضا پناهیان در آیین گرامیداشت شهدا و اسرای عملیات سوسنگرد با عنوان ستارگان بصیرت در مسجد مقدس‌زاده با تاکید بر اینکه دین و دنیا یکی است، افزود: اگر مسئولان دیندارتر باشند اقتصاد کشور آبادتر خواهد شد .

وی با اشاره به اینکه فاصله انداختن دنیا طلبان از دین فاصله موجب کم رنگ شدن تاثیرگذاری دین در جامعه می شود، افزود: برنامه دین برای اداره دنیا پیچیده است و لازمه آن برخورداری از عقل و هوش بالاست .آنهایی که برنامه دین را برای اداره جهان نمی‌پسندند از شعور و درک لازم برخوردار نیستند . دینداری برنامه جامعی برای اداره حکومت است .

وی با تاکید بر اینکه دینداری یعنی اینکه به گونه‌ای رفتار کرد که دشمن همواره در هراس و واهمه باشد، افزود: شجاعت نتیجه دینداری است که عزت و امنیت را به ارمغان می‌آورد و لرزه بر تن امثال ترامپ می‌اندازد .

وی با اشاره به اینکه شهدا دنیای ما را آباد کردند، گفت: شهدا به ما درس دینداری آموختند و در سایه دینداری است که انقلاب با درایت حکیمانه رهبر معظم انقلاب ۴۰ سال در برابر زورگویان ایستاده است .

حجت‌الاسلام پناهیان با تأکید بر اینکه نباید در برابر دشمنان منفعلانه عمل کرد، افزود: عده‌ای در کشور متاسفانه صلاح مملکت را غش کردن در برابر دشمن می‌دانند. نقض برجام نتیجه غش کردن در برابر دشمنان و زورگویان است .

وی در ادامه به شخصیت برجسته سردار شهید چمران به عنوان افتخار شهرستان ساوه اشاره کرد و گفت: شهید چمران نمونه کامل مسئول دیندار بود که دنیای خود را آباد کرد و همزیستی با فقرا و نیازمندان سیره عملی و ویژگی مهم رفتاری او بود .

این استاد حوزه و دانشگاه بر پیروی از سیره شهدا به عنوان نقشه راه نجات و سعادت بشریت تاکید کرد و افزود: شهدا مروج دینداری و احیاگر مکتب اسلام هستند و ما به عنوان جاماندگان قافله شهدا باید رهرو راستین آن لاله‌های گلگون کفن باشیم .

وی با بیان اینکه روز به روز شاهد انزوای بیشتر مستکبران عالم به ویژه آمریکا هستیم، افزود: با گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی، برا قتدار کشورمان در منطقه افزوده شده و روز به روز جمهوری اسلامی ایران قوی‌تر می‌شود اما آمریکا با وجود امکانات بین‌المللی، هر روز منزوی‌تر شده است و جای تعجب دارد که انسان با دشمنی ضعیف‌تر از خود مذاکره کند. امروز ترس برخی سیاسیون ما را زمین گیر کرده است و الا دشمن ما بسیار ضعیف تر از آن چیزی است که تصور می‌کنیم. در آموزه‌های دینی خود آموخته‌ایم که ترس،عقل انسان را ضایع می‌کند

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group