پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

تمامی اخبار

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه گفت: خانواده معظم شهیدان مایه فخر ملت و عزت و سربلندی نظام اسلامی هستند.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، ابراهیم فراشیانی در ششمین یادواره شهید ابوالقاسم پیران از شهدای فرهنگی ساوه که در سالن سلمان ساوجی این شهرستان برگزار شد، خانواده معظم شهدا را مظهر صبر، استقامت و ایستادگی بیان کرد و افزود: برگزاری یادواره شهدای گرانقدر اسلامی و تجلیل از ایثارگری های شهیدان به عنوان یک ارزش باید در جامعه ترویج یابد و قدردانی از خانواده معزز شهدا کمترین خدمتی است که در برابر فداکاری و ایثار این عزیزان صورت می گیرد.

وی در ادامه از خانواده شهدای فرهنگی به عنوان ذخایر معنوی و ارزشمند آموزش و پرورش یاد کرد و افزود: با وجود فتنه های دشمنان مبنی بر کم رنگ کردن رسالت شهدای عزیز اما ملت ایران همگام با خانواده معظم شهدا و به ویژه خانواده شهدای فرهنگی و دانش آموز که مایه افتخار نظام تعلیم و تربیت هستند، ادامه دهنده راه و مسیری هستند که شهیدان والامقام و ایثارگران ترسیم کردند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را وظیفه آحاد مختلف مردم و مسئولان دانست و تصریح کرد: امروز اگر در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی قرار داریم به برکت مجاهدت جوانان این مرزوبوم است و به برکت جانفشانی ایثارگران و استقامت ملت ایران روز به روز بر اقتدار میهن عزیز اسلامی افزوده می شود.

وی بر تبیین ارزش های دوران دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان به عنوان راهکار مقابله با توطئه های دشمنان تاکید کرد و گفت: این فرهنگ غنی باید در باورهای دانش آموزان به عنوان آینده سازان جامعه اسلامی گنجانده شود تا ادامه دهنده راه و سیره شهیدان باشند.

به گزارش ایسنا، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان ساوه نیز گفت: امنیت و آرامش کشور مدیون قطرات پاک خون شهدای والامقام این مرزوبوم است.

رضا عفتی اظهار کرد: توسعه هر کشور در سایه امنیت اتفاق خواهد افتاد و اگر در هر کشوری ناامنی باشد امکان تحقق اهداف توسعه ای و اجرای فعالیت های آموزشی، تحقیقاتی، پژوهشی و ... صورت نخواهد گرفت و امروز در کشورهای منطقه شاهد ناامنی هستیم.

وی تصریح کرد: امنیت کاملی که امروز در کشورمان شاهد هستیم به برکت خون شهدای عزیز بوده است و در زمینه های مختلف شاهد توسعه و پیشرفت همه جانبه هستیم.

امیری مدیر مدرسه شاهد ابوالقاسم پیران نیز گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مهمترین هدف برگزاری یادواره شهید پیران و گرامیداشت یادو خاطره شهدای فرهنگی و دانش آموز است که همه ساله در راستای تحقق اهداف فرهنگی این آموزشگاه برگزار می شود.

وی تصریح کرد: به دلیل روحیه شهادت طلبی ملت ایران، این کشور به برکت خون مطهر شهدا و رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب همواره از گزند دشمنان و توطئه های شوم آن در امان است.

امیری تاکید کرد: شهدا به ما درس ایثار و فداکاری آموختند و بزرگداشت یاد و خاطره آنان مایه اقتدار نظام اسلامی و موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت طلبی در جامعه خواهد شد.

اجرای سرود دسته جمعی دانش آموزان، پخش کلیپ با موضوع دفاع مقدس و خاطره گویی توسط همرزمان شهید پیران از دیگر برنامه های این یادواره بود که با استقبال قابل توجه خانواده معظم شهدا، مسئولان، فرهنگیان و آحاد مردم برگزار شد.

در ادامه از خانواده‌های معظم شهدای فرهنگی و دانش آموز با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

به گزارش ایسنا، شهيد ابوالقاسم پيران در سال 1337 زاده شد. تحصيلاتش را با موفقيت گذراند و در آموزش و پرورش مشغول تدريس شد و با آغاز جنگ تحميلي عازم جبهه های نبرد شد. وی در آبان ماه سال 1362، در منطقه عملياتي پنجوين در عملیات والفجر 4 به شهادت رسید.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group