پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

تمامی اخبار

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساوه از رسانه‌ها به عنوان ابزارهای رشد وقف در جامعه تعبیر کرد و گفت: رسانه موثرترین و کارآمدترین ابزار برای ترویج فرهنگ وقف و نهادینه کردن آن در جامعه است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، حجت‌الاسلام حمید کرمی در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن هفته وقف، عنوان کرد: دشمن به دنبال ایجاد جذابیت هایی برای انحراف افکار عمومی جامعه است و از رسانه‌ها به عنوان ابزار این جذابیت بهره‌برداری می‌کند.

وی تصریح کرد: رسانه ابزاری کارآمد برای نشان دادن نقاط قوت و ضعف در جامعه است و چه بسا تأثیرگذاری یک فیلم یا یک خبر در رسانه به مراتب بیشتر از سایر شیوه‌ها در معرفی و تبیین یک امر شاخص باشد بر این اساس جذابیت و اثرگذاری رسانه بهتر است.

رئیس اوقاف ساوه در ادامه با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر در حوزه رسانه وقفی صورت نگرفته است، افزود: نبود انگیزه برای نبود وقف در حوزه رسانه نشان از غفلت متولیان وقف و اصحاب رسانه دارد و اگر در حوزه وقف کار رسانه‌ای تاثیرگذاری صورت می‌گرفت قطعا انگیزه بیشتری برای وقف در حوزه رسانه به وجود می‌آمد.

وی تصریح کرد: زیبایی وقف به این است که در تمام حوزه‌ها می‌توان این صدقه جاریه را جاری و ساری کرد. از وقف برای تامین غذای حیوانات گرفته تا وقف‌های عام المنفعه برای برطرف کردن نیازهای مردم در عرصه‌های گوناگون می‌توان استفاده کرد.

حجت‌الاسلام کرمی در ادامه گفت: اکثر موقوفات شهرستان ساوه مربوط به روضه خوانی اهل بیت(ع) است و رسانه می‌تواند با تبیین ابعاد وقف نیازهای جامعه را رصد کند تا متناسب با نیازهای جامعه وقف صورت گیرد.

وی با اشاره به نیازهای وقف در شهرستان ساوه گفت: وقف در خصوص درمان بیماران صعب العلاج، وقف برای فقرا، درمان بیماران نیازمند، رسیدگی به حال محرومان، وقف در ازدواج، علم آموزی، کمک به محرومان، تامین نیازهای دانش آموزان بی‌بضاعت، مسکن، جهیزیه و وقف برای اعیاد از جمله نیازهای وقف در این شهرستان است.

وی از ایجاد دو وقف جدید در شهرستان خبر داد که بالغ بر 800 میلیون تومان ارزش دو آپارتمانی است که اخیرا وقف شده و پس از انجام تشریفات اداری برای سه نیت شامل نماز و روزه، جهیزیه جوانان و افراد بی بضاعت و روضه خوانی حضرت زهرا (س) انجام خواهد شد.

وی به اثر گذاری موقوفات در این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: 50 مورد اقدام برای اخذ سند مالکیت، اخذ سند قطعی برای هفت مورد موقوفه، اهدای ۱۷ دستگاه آب سردکن به اماکن مختلف، پرداخت آب بهای نیازمندان 68 مورد، کمک نقدی افزون بر ۲۰ میلیون تومان به افراد فقیر، اهدای 170 مورد مایحتاج تحصیلی در قالب مهر تحصیلی از جمله اثرگذاری موقوفات طی سالجاری در شهرستان بوده است.

رئیس اوقاف شهرستان ساوه در ادامه به اجرای 34 برنامه در این شهرستان طی هفته وقف اشاره کرد و گفت: افتتاح نمایشگاه هفته وقف، برگزاری نشست‌های تخصصی با پزشکان، فرهنگیان، اصناف و بازاریان، نخبگان، اصحاب وقف و حوزویان، تجلیل از واقفین، غبارروبی بقاع متبرکه، تجلیل از رسانه‌ها، همایش یاوران وقف، محافل انس با قرآن، افتتاح صحن امامزاده علی (ع) روستای هریسان، آغاز عملیات اجرایی فاز اول مرمت و بازسازی محوطه امامزاده سید علی اصغر (ع) از برنامه‌های شاخص شهرستان در هفته وقف بوده است.

شهرستان ساوه دارای 574 موقوفه و 74 امامزاده است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group