شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

تمامی اخبار

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ساوه گفت: با توجه به صنعتی بودن شهرستان ساوه زمینه باید برای ایجاد ارتباط و برقراری تعامل بین دانشگاه و صنعت فراهم شود تا با استفاده از دانش و علوم روز در جهت رشد و توسعه صنعت حرکت کنیم.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، حسین معمارنیا در جلسه شورای مهارت شهرستان با اشاره به جایگاه دانشگاه ها اظهار کرد: دانشگاه‌ها همانگونه که درحوزه ارتقاء سطح علمی افراد تلاش و کوشش می کنند باید در همسویی و ارتباط تولید علم و تولید اشتغال نیز کوشا باشند.

وی بیان کرد: تعامل و ارتباط بین دانشگاه و صنعت موجب ایجاد رفاه اجتماعی و توسعه روزافزون شهرستان می شود.

معاون فرماندار افزود: باید به مرحله ای برسیم که دانشجویان ما پس از پایان تحصیلات خود در همان رشته ای که تحصیل کرده اند مشغول به کار شوند.

وی با بیان اینکه باید به جایگاه دانشجو و تاثیر تفکر دانشجویی بر جامعه توجه ویژه داشت و زمینه های تحرک و پویایی دانشجویان را فراهم کرد، گفت: دانشجو به حیث جوان بودن دارای خصوصیاتی است که با مد نظر قرار دادن این خصوصیات و درک درست از آنها، استاد می‌تواند در راستای برقراری ارتباط موثر با او گام بردارد.

معمارنیا افزود: با توجه به صنعتی بودن شهرستان ساوه زمینه باید برای ایجاد ارتباط و برقراری تعامل بین دانشگاه و صنعت فراهم شود تا با استفاده از دانش و علوم روز در جهت رشد و توسعه صنعت حرکت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه ها باید به دنبال پژوهش های عرضه محور و تقاضا محور باشند تا از این طریق بتوانند پژوهش ها را بر اساس نیاز های جامعه انجام دهند، گفت: با توجه به اینکه پژوهش امری تدریجی است و رسیدن تا حصول نتیجه زمان زیادی صرف می شود و این طور نیست که هر زمان اراده کنیم نتیجه یک پژوهش در دسترس باشد، باید در این راستا زنجیره های مختلفی که منجر به تولید و عرضه یک محصول می شود مد نظر قرار گیرد تا شاهد تکمیل شدن این زنجیره باشیم.

معاون فرماندار ساوه اظهار کرد: با توجه به اینکه دانایی و علم آموزی از محورهای اصلی توسعه و پیشرفت هر منطقه و جامعه ای محسوب می شود می طلبد که با وجود بیش از 21 مرکز آموزش عالی و دانشگاهی در ساوه و وجود ظرفیت های بالای علمی برای اداره بهتر امور و انجام امور زیربنایی در سطح شهرستان زمینه برای ارتباط مراکز دولتی و دستگاه های اجرایی با واحدهای آموزشی و پژوهشگران فراهم شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group