سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

تمامی اخبار

در جلسه‌ای با حضور نماینده مردم شهرستانهای ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، مدیران دستگاه‌های خدمات رسان، معاون عمرانی فرماندار، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر، راهکارهای لازم جهت تسهیل واگذاری امتیاز موقت آب، برق و گاز بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی به حاشیه نشینان در صحن شورا مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، نماینده مردم شهرستانهای ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: مهاجرپذیری و رشد شتابان جمعیت در ساوه یقینا مسئولیت دستگاه‌های خدمات رسان در این شهر را سنگین و دشوارتر کرده است و هم اینک با تلاش‌های انجام شده در زمینه واگذاری خدمات از شهرهای پیشتاز استان هستیم.

محمدرضا منصوری با بیان اینکه وظیفه شهرداری در شهری مانند ساوه با توجه به برخورداری آن از مناطق حاشیه نشین متعدد به مراتب سنگین‌تر است، تصریح کرد: شهرداری ساوه با توجه به بحران مالی سال گذشته با تلاش، تدبیر و تعهد در مدیریت شرایط بیش از حد انتظار ظاهر شد چون بسیاری از شهرداری‌ها نتوانستند این شرایط را مدیریت کنند.

وی ادامه داد: با توجه به رشد بی رویه فیزیکی شهر ساوه هرگونه کوتاهی برای ارائه خدمات، شهر را با مشکل مواجه خواهد کرد، لذا تمامی تلاش ما بر این است که تا پایان امسال تمامی منازل مسکونی این شهر از انشعابات آب، برق و گاز بهره مند باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به کاهش ارزش افزوده استان مرکزی اشاره کرد و یادآور شد: میزان ارزش افزوده کل استان از 330 میلیارد تومان به 160 میلیارد تومان کاهش یافته است که با توجه به وضعیت اقتصادی نامناسب کشور باید تلاش کنیم که از فرصت‌های موجود برای ارائه خدمات به مردم حداکثر استفاده را داشته باشیم و تعامل و همدلی مسئولان در این شرایط می تواند راهگشا باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر ساوه نیز در این جلسه با بیان اینکه ارائه خدمات مطلوب به شهروندان نیازمند تعامل و همدلی بین مسئولان بویژه دستگاه های خدمات رسان است، گفت: با توجه به ارتباطات تنگاتنگ مردم با اعضای شورای اسلامی شهر، بیشتر مشکلات شهروندان بصورت حضوری و مکتوب به آنان منتقل می شود.

احمد حاج امینی عنوان کرد: هم اکنون در شهر ساوه پس از مشکلات اشتغال و مالی مهمترین خواسته مردمی در مناطق حاشیه نشین بهره مندی از خدمات آب ، برق و گاز است و با توجه به فرا رسیدن فصل سرما هم اینک نیاز به گاز شهری بیش از دیگر خدمات از مطالبات مردم است لذا حل این مشکلات نیازمند تبادل نظر و اتخاذ تدابیر لازم است.

وی تصریح کرد: اگر می خواهیم به سمت شهری پویا، پرنشاط و توسعه یافته حرکت کنیم باید تعامل و همدلی را سرلوحه کار خود قرار دهیم چون اگر دستگاه‌های خدماتی در مقابل هم قرار گیرند در نتیجه این مردم زیان خواهند دید.

وی ابراز امیدواری کرد که با اجرای واگذاری امتیاز موقت آب، برق و گاز بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی از یک سو مشکلات مردم حاشیه نشین تسهیل شود و از سویی دیگر ساخت و ساز و تغییر کاربری برای جلوگیری از تخلف مورد کنترل قرار گیرد.

در ادامه این جلسه ارائه راهکارهای مختلف برای تسریع در امر واگذاری انشعاب به منازل مسکونی حاشیه شهر از جمله تسهیل در نحوه استعلام مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد با برگزای یک جلسه در فرمانداری تصمیم نهایی در این زمینه اتخاذ شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group