پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

تمامی اخبار

امام جمعه ساوه گفت: نگاه اجتماع‌محور راهکار موثر مقابله با بروز آسیب‌های اجتماعی است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی در شصت و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساوه، به تنوع، فراوانی و رشد آسیب‌های اجتماعی در جامعه اشاره کرد و افزود: اساس کار بر مبنای پیشگیری از وقوع است و مقابله با بروز آسیب‌های اجتماعی نظیر خودکشی از دغدغه‌های جدی نظام است.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب خطاب به مسئولان کشور افزود: رهبری معظم انقلاب توصیه‌ها و راهنمایی‌های لازم را به تمامی کارگزاران نظام ابلاغ کردند از این رو تلاش برای پشگیری و مداخله بهنگام، علمی و تخصصی با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های موجود و در یک کلام نگاه اجتماع محور و همگانی در اولویت قرار گیرد.

وی تصریح کرد: باید تلاش کرد تا فراهم کردن زمینه تفریحات سالم به عنوان عاملی برای کاهش وقوع آسیب‌های اجتماعی اقدام عملی در این راستا صورت داد.

حجت‌الاسلام حسینی در ادامه با تاکید بر تقویت اقدامات فرهنگی و معرفت بخشی به جامعه بر ریشه‌یابی دقیق در خصوص میزان و علت وقوع آسیب‌های اجتماعی و ارائه راهکارهای تخصصی و علمی برای پیشگیری و کاهش آمار آن نیز تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، فرماندار ساوه نیز با اشاره به اقدامات عملی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بویژه خودکشی گفت: پیشگیری از این آسیب فقط در حیطه کاری مجموعه حوزه سلامت نیست بلکه باید تمامی دستگاه‌های اجرایی وارد میدان شوند.

محمد بهاروند با تاکید بر اینکه باید عملکرد ادارات در خصوص پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی به صورت علمی و عملی مورد بازبینی قرار گیرد، اظهار کرد: گرچه آمار شهرستان در اقدام به خودکشی طی سال‌جاری کاهش یافته است اما باید نتایج اقدامات صورت گرفته مطرح و برای بهبود شرایط تصمیم‌گیری زیربنایی و دقیق صورت گیرد.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ساوه نیز برقراری امنیت را مرهون مشارکت آحاد مردم دانست و گفت: در سال‌جاری شاهد افزایش کشفیات موادمخدر و دستگیری توزیع کنندگان مواد مخدر و معتادین بودیم.

سرهنگ پرویز اسدی بیان کرد: در نیمه نخست سال جاری هزار و 465 نفر توزیع کننده مواد مخدر و معتاد دستگیر شدند که از این تعداد ۹۳۲ نفر معتاد هستند.

وی بیان کرد: افزایش 37 درصدی دستگیری معتادین و ۶۷ درصد افزایش کشفیات بیانگر برنامه دشمن برای انحراف مردم بویژه جوانان به سمت و سوی استعمال مواد مخدر و نابودی ارکان خانواده‌هاست.

فرمانده سپاه ناحیه ساوه نیز بر شناسایی مصرف کنندگان مواد مخدر در نقاط مختلف بویژه حاشیه نشینان تاکید کرد: فرهنگ‌سازی و ارتقای شاخص‌های فرهنگی در نقاط حاشیه‌ای عامل مهمی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

سرهنگ پاسدار علی رسولی بر پرهیز از تشریفات و کاغذبازی در مسیر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و افزود: نگاه تکلیف محور و فراهم کردن بستر شادی و نشاط برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی موثرترین راهکار است.

رئیس اداره ارشاد و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساوه نیز به بیان گزارشی از فعالیت‌های ادارات در خصوص کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بویژه خودکشی پرداخت و بر ارزیابی تاثیر فعالیت‌ها توسط اعضای شورای فرهنگ عمومی در سطح جامعه تاکید کرد.

حسین محمودی فر برگزاری جلسات آموزشی پیشگیری از اعتیاد برای آحاد مختلف مردم و نیز طرح تربیت مشاوره خانواده را از جمله اقدامات پیشگیرانه دانست و افزود: در حوزه پیشگیری باید به توانمندسازی جامعه با برگزاری دوره‌های آموزشی توانمندسازی پرداخت و با رویکرد اجتماعی کردن به مبارزه با مواد مخدر پرداخت.

در این جلسه کارشناسان دانشکده علوم پزشکی ساوه به فعالیت های صورت گرفته بین بخشی در خصوص کاهش و پیشگیری از خودکشی و همچنین ارزیابی فعالیت‌ها پرداختند و اداره تبلیغات اسلامی و نیز حوزه علمیه خواهران نیز در خصوص برگزاری جلسات آموزشی پیشگیری از اعتیاد برای ائمه جماعات و نخبگان به ارائه گزارش پرداختند.

نبود کمپ قانونی و افزایش جمعیت در کمپ‌ها، برگزاری دوره‌های مهارت آموزی و آموزش‌های قبل و بعد از ازدواج به منظور جلوگیری از شکست‌های عشقی که از عوامل بروز خودکشی هستند، توانمندسازی جامعه با برگزاری دوره‌های آموزشی به منظور کنترل مشکلات بویژه مشکلات اقتصادی، معیشتی و اشتغال که از دیگر عوامل بروز خودکشی هستند، مشارکت همگانی برای مبارزه با مواد مخدر، نظارت بر نحوه توزیع برخی داروهای مخدر، نظارت بر عملکرد عطاری‌ها در خصوص توزیع خودسرانه برخی از داروهای گیاهی و برگزاری دوره‌های آموزشی پیشگیرانه ویژه دانش آموزان، جوانان و نوجوانان با همکاری آموزش و پرورش و اداره ورزش و جوانان از جمله پیشنهادات و نظراتی بود که در این جلسه مطرح و در خصوص عملیاتی شدن آنها بحث و گفت‌وگو شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group