پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

تمامی اخبار

 

امام جمعه ساوه بر ضرورت همکاری تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان با خادمان زائران اربعین حسینی در موکب جاماندگان کربلا تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی در جلسه هماهنگی استقرار موکب جاماندگان کربلا در مسیر تردد زائران اربعین حسینی واقع در ابتدای اتوبان ساوه همدان(اتوبان کربلا)، اظهار کرد: علاوه بر استقرار موکب‌های پذیرایی از زائرین اربعین حسینی در کشور عراق با مشارکت مردم شهرستان ساوه، برای سومین سال پیاپی موکب جاماندگان از زیارت اربعین حسینی نیز در این شهرستان و در مسیر رفت و برگشت و تردد زائران حسینی برپا می شود.

وی عنوان کرد: شهرستان ساوه در شاهراه مواصلاتی کشور قرار دارد و در ایام اربعین حسینی شاهد تردد هزاران زائر از اتوبان کربلا به سمت مرز مهران هستیم و استقرار این موکب با هدف پذیرایی و خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی ایده بسیار ارزشمندی است.

امام جمعه ساوه با اشاره به اینکه خادمین این موکب متشکل از هیئات مذهبی شهرستان به صورت خودجوش اقدام به پذیرایی از زائرین می‌کنند، افزود: استقرار این موکب و سایر موکب هایی که در ایران و در مسیر تردد زائران برپا می شود موجب به تصویر کشیدن شور حسینی و بیان عشق و ارادت قلبی مردم به اهل بیت (ع) است.

وی خواستار اجرای برنامه های فرهنگی و برپایی نماز جماعت در این موکب شد و افزود: اهتمام به اجرای برنامه‌های فرهنگی از ضرورت‌های استقرار چنین موکب‌هایی است و باید علاوه بر ارائه خدمات بتوان این اماکن را به پایگاه بزرگ فرهنگی تبدیل کرد چرا که ظرفیت بالایی در این مجموعه ها برای توسعه فعالیت های فرهنگی وجود دارد.

حجت الاسلام حسینی در ادامه تصریح کرد: حماسه اربعین مانور بزرگ شیعه و زمینه ساز مهدویت است و حضور میلیونی مردم در اربعین کمر دشمن را می‌شکند.

وی عنوان کرد: این حضور میلیونی اقتدار اسلام را تقویت و زمینه ساز وحدت و بر قراری امنیت پایدار در منطقه است

وی در ادامه با اشاره به استقرار موکب‌های شهرستان در کشور عراق و در مسیر نجف تا کربلا، بر هم افزایی و اتحاد در خدمت به زائران حسینی به منظور جلب رضایت الهی تاکید کرد.

امام جمعه ساوه با تاکید بر اینکه همه موکب داران باید ید واحده در خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی باشند، اظهار کرد: زائران و موکب داران از اربعین حسینی به عنوان ظرفیت عظیمی برای ترویج اهداف قیام امام حسین (ع) بهره برداری کنند.

در این جلسه موکب‌داران شهرستان ساوه به بیان برنامه‌های خود به منظور ارائه خدمات به زائران حسینی در حوزه فرهنگی و خدماتی پرداختند.

موکب‌داران شهرستان ساوه در ایام اربعین حسینی پنج موکب در کشور عراق و دو موکب در ایران برپا خواهند کرد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group