جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

تمامی اخبار

مدیرکل تصفیه و امور ورشکستگی قوه قضائیه گفت: با حمایت اداره کل تصفیه و امور ورشکستگی قوه قضائیه در سه سال اخیر افزون بر 50 شرکت ورشکسته در سراسر کشور احیا و بازسازی شده و به چرخه اقتصاد برگشتند.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، نعمت الله حاجعلی در جریان بازدید از شرکت آلومینیوم پارس شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه با بیان اینکه حمایت از واحدهای تولیدی ورشکسته از جمله مهمترین رسالت های این اداره کل در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: با برگشت به چرخه تولید این تعداد شرکت در کشور بیش از 6 هزار نفر کارگری که باید دست به تجمعات اعتراض آمیز در پی ورشکستگی شرکت می زدند جذب بازار کار شدند و بحران کارگری در این واحدها مهار شد.

وی با تاکید بر اینکه پروسه ورشکستگی به دو شیوه تقلب و تقصیر است، اظهار کرد: در قانون تجارت به شرکتی واژه ورشکسته اطلاق می شود که بدهی آن بیش از دارایی باشد و تکلیف چنین کارخانجاتی طبق قانون اعلام تعطیلی شرکت و به مزایده گذاشتن و پرداخت بدهی های به بار آمده در نتیجه ورشکستگی است.

حاجعلی با اشاره به صدور حکم ورشکستگی برای شرکت آلومینیوم پارس در سال 1391 و قطعی شدن حکم آن در سال 1393، عنوان کرد: این واحد تولیدی از سال 1387 در آستانه ورشکستگی قرار داشت و باید در سال 1393 کارخانه تعطیل و کارگران اخراج شده و مراحل مزایده و پرداخت بدهی طبق قانون اجرایی می شد.

وی ادامه داد: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی اداره کل تصفیه و امور ورشکستگی قوه قضائیه به منظور خروج از ورشکستگی و رونق تولید در این شرکت اقدامات حمایتی را آغاز کرد و با مدیریت مطلوب و تلاش کارکنان ضمن ایجاد اشتغال در این شرکت پروسه تولید قوت گرفت و جلوی تعطیلی شرکت گرفته شد.

این مقام مسئول در قوه قضائیه تاکید کرد: با احیای این واحد تولیدی زمینه اشتغال برای بیش از 700 نفر فراهم شد که مایه افتخار نظام است و جای بسی امید و تقدیر از مدیریت و کارکنان ساعی این شرکت دارد.

وی گفت: با بازگشت این شرکت به چرخه تولید و رسیدن به سوددهی و خروج از زیان دهی در سال گذشته بالغ بر 70 میلیارد ریال سود خالص در این مجموعه تولیدی به جز هزینه ها و اقدامات ترمیمی برای احیای آن بدست آمده است که موجب ایجاد یک تحول و شکوفایی و رسیدن به خودکفایی است در حالیکه طی سالهای گذشته این واحد تولیدی در حال تصفیه ورشکستگی بود.

مدیرکل تصفیه و امور ورشکستگی قوه قضائیه در ادامه به شرکت گاز لوله شهر صنعتی ساوه نیز اشاره کرد و گفت: چنین وضعیتی نیز در سال 1380 برای شرکت گاز لوله ساوه بوجود آمد اما با سیاست های حمایتی صورت گرفته این شرکت نیز احیا شده و هم اکنون در مرز صادرات انواع لوله های گاز قرار گرفته است و ضمن جلوگیری از تعطیلی آن زمینه اشتغال 80 نفر فراهم شده است. این شرکت در طول سه سال اخیر بالغ بر 35 میلیارد تومان سودآوری داشته است.

وی با تاکید بر اینکه به صرف داشتن نقدینگی نمی توان کارآفرینی کرد، گفت: مدیریت صحیح و تلاش جمعی با تاسی از سیاست های کلان کشور در حوزه اقتصاد مقاومتی رکن اصلی اقتصاد پویاست و می توان با ایجاد کارآفرینی به رونق تولید کمک کرد.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل شرکت آلومینیوم پارس نیز گفت: این شرکت از سال 1390 تا سال 1394 زیان ده بود و در زمره شرکت های ورشکسته قرار داشت اما با تلاش جمعی و مدیریت مناسب از سال 1395 به سوددهی رسید و ماهانه بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون تومان زیان وارده به آن جبران می شود.

هوشنگ گودرزی اراده جمعی نیروی انسانی توانمند و متخصص شرکت را موجب رونق تولید شرکت و جلوگیری از توقف فعالیت آن دانست و افزود: با تلاش کارکنان این شرکت موفق به افزایش اشتغال تا مرز 700 نفر شدیم و به یک خودکفایی اقتصادی در تولید فویل آلومینیوم و سایر تولیدات این شرکت دست یافتیم.

وی تصریح کرد: با ترمیم طرح ها و هزینه کرد مناسب ضمن برطرف کردن تهدیداتی که شرکت را به سمت زیان‌دهی هدایت می‌کرد با تنوع در تولید زمینه حضوری موفق در بازار مصرف فراهم شده است.

گودرزی با اشاره به هزینه کرد سه میلیارد و یکصدمیلیون تومان برای سرمایه گذاری در راستای حفظ تولید و بهینه سازی طی دو سال اخیر گفت: با اعمال چنین سیاست هایی بالغ بر 13 میلیارد تومان بدهی سنواتی شرکت به پرسنل پرداخت و طلب 200 نفر به عنوان سنوات تا پایان سال پرداخت می شود.

وی در ادامه با انتقاد از قوانین کشور در حوزه ورشکستگی اظهار کرد: قوانین کشور در حوزه ورشکستگی مشابه قوانین سایر کشورها نیست و برخی نقاط قوت و ضعف دارد در حالی که باید برای حفظ اشتغال و تولید قوانین مناسب وضع و اجرایی شود.

مدیرکل تصفیه و امور ورشکستگی قوه قضائیه در ادامه به همراه فرماندار و رئیس دادگستری و جمعی از قضات شهرستان ساوه از مراحل مختلف تولید این شرکت بازدید کرد و از نزدیک در جریان نحوه تولید و اشتغال ایجاد شده قرار گرفت.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group