جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

تمامی اخبار

معاون استاندار و فرماندار ساوه گفت: احیای کارخانجات ورشکسته محرک رونق تولید و ایجاد اشتغال خواهد بود.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمدبهاروند در جریان بازدید مدیرکل تصفیه و امور ورشکستگی قوه قضائیه از شرکت آلومینیوم پارس ساوه اظهار کرد: در شرایط کنونی حفظ وضعیت تولید و اشتغال به مراتب به سرمایه‌گذاری کمتری نسبت به تاسیس و راه‌اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی جدید نیاز دارد.

وی بیان کرد: برای احداث یک واحد صنعتی و تولیدی باید هزینه زیادی جهت احداث فضای فیزیکی و تامین زیرساخت ها و نیز خرید تجهیزات و ماشین آلات انجام داد اما با حمایت از تولید کارخانجاتی که به هر دلیلی با مشکلاتی مواجه هستند و چرخه تولید آنها با موانعی روبرو شده است، می‌توان ضمن بازگرداندن آنها با هزینه کمتری به چرخه تولید، زمینه اشتغال مناسب را فراهم کرد.

فرماندار ساوه در ادامه به شرکت آلومینیوم پارس ساوه به عنوان یکی از مجموعه‌های موفق در بازگشت به چرخه تولید اشاره کرد و گفت: احیای این شرکت و تقویت تولید آن با حمایت‌های صورت گرفته الگویی برای تمامی شرکت‌هایی است که با چالش‌های تولیدی مواجه شدند.

وی تصریح کرد: با وجود چالش هایی که صنعت کشور با آن مواجه است اما این شرکت نسبت به چهار سال گذشته با مدیریت مطلوب و تلاش کارکنان به چرخه تولید برگشته و شاهد تحول و رسیدن به نقطه مطلوب و سودآوری بالای آن هستیم.

بهاروند به برخی موانع پیش روی این شرکت نظیر تامین مواد اولیه اشاره کرد و بر حل مشکلات پیش رو که مانع توسعه یافتگی آن می شود تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، رئیس دادگستری ساوه نیز گفت: احیا و برگشت یک واحد تولیدی به چرخه تولید و اقتصاد ثمرات بسیاری را در حوزه اشتغال و کارآفرینی برجای خواهد گذاشت.

هادی ملکی افزود: یک شرکت ورشکسته حکم یک جسم مرده را دارد و هر اراده جمعی و تلاش گروهی برای زنده کردن این جسم مرده و احیای آن ستودنی و قابل تقدیر است.

وی بیان کرد: هرچقدر شاهد پویایی تولید و رشد نرخ اشتغال باشیم میزان مراجعات مردمی به دستگاه قضایی کمتر خواهد شد و درصد تشکیل پرونده‌های مربوط به بیکاری کارگران و معضلات کارخانجات کاهش پیدا خواهد کرد.

ملکی با اشاره به احیا و بازسازی شرکت آلومینیوم پارس اظهار کرد: اگر مدیریت مناسب و تلاش کارکنان این شرکت و حمایت های اداره کل تصفیه و ورشکستگی قوه قضائیه نبود قطعا شرکت آلومینیوم پارس به سرنوشت شرکت‌های دیگری که با چالش های تولید و اعتراضات کارگری مواجه هستند مبتلا می شد.

وی بر برگزاری مستمر جلسات کمیته حمایت قضایی با حضور مدیران شهرستان و صاحبان صنایع اشاره کرد و گفت: مصوبات این کمیته به طور جد پیگیری و اجرایی می شود و هرگونه آمادگی خود را برای پیگیری مشکلات قضایی صنایع شهرستان اعلام می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، مدیر اجرایی شرکت آلومینیوم پارس نیز به پروژه‌های بهینه سازی و نوسازی ماشین آلات این شرکت اشاره کرد و گفت: اقدامات بهینه سازی و نوسازی شرکت منجر به افزایش میزان تولید و تنوع محصولات شده است.

افشین مقتدر اظهار کرد: احداث سیستم تصفیه آب صنعتی به روش اسمز معکوس با ظرفیت 150 متر مکعب به صورت روزانه با هزینه کرد 140 میلیون تومان، تجهیز و بهینه سازی مخزن نگهداری آب تصفیه شده به ظرفیت 450 متر مکعب با هدف ذخیره سازی مناسب آب و عدم نیاز به خرید آب صنعتی در فصل تابستان، تغییر طراحی و اصلاح مخزن آب مداربسته گستر و تعویض لوله های اصلی که دچار پوسیدگی شدند، نوسازی ماشین آلات به منظور افزایش عمر و خرید و نصب مخزن گاز آرگون به ظرفیت 6 تن و راه اندازی سیستم مرکزی گاز آرگون از جمله این اقدامات بوده است.

وی گفت: تعمیر اساسی ماشین آلات شل تراش، خرید دستگاه ارابه 80 تنی جهت بارگیری کوره‌های آفیل گازی و بازسازی کامل کوره، خرید دستگاه تست کشش فویل، تنوع در قالب‌ها و خرید قالب جدید در خط تولید موجب افزایش میزان تولید و تنوع در تولید شده است.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group