دوشنبه 28 خرداد 1397 | Monday 18 June 2018

تمامی اخبار

نظرات شما

  • ساخت نیروگاه 1200 مگاواتی ساوه با اتکا به توان دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان

    ali 20.11.1396 03:41
    ظاهراً خبر خوبی‌ هست ولی‌ این نیروگاه تمام آب زیرزمینی ساوه را خواهد بلعید، و در عرضه چند سال تمام ...
     
  • امتیاز تیم فوتسال شهرداری ساوه به سن‌ایچ واگذار می شود

    محمدرضا علیزاده 24.03.1396 23:13
    تصمیم عجولانه سقوط فوتسال ساوه از لیگ برتر را در پی دارد . کمیسیون تلفیق ساوه و بررسی دقیق تصمیمی ...
     
  • بودجه مصوب شهرداری ساوه 27 درصد افزایش یافت

    مهدی 09.03.1396 05:31
    آقایون محترم. اسم این سایت شما سرقتی است و از روی یک وبلاگ پوریا بیچاره دزدید و برای خودتان گزاشتید.
     
  • "الغدیر" چشم براه سخاوت "اکباتان"

    حسن 02.02.1396 10:24
    سلام حمد و سپاس پروردگار يگانه را كه باران رحمتش تا حدودي تشنگي زمين را برطرف نمود. جناب آقاي مهندس شاهرخ ...
     
  • پشتیبانی تراکتور در مزرعه برای اولین بار در ایران

    حسن 16.12.1395 10:32
    پاسخ: پشتیبانی تراکتور در مزرعه برای اولین بار در ایران
    سلام اميدوارم همواره موفق باشيد ، در خدمت كشاورزي و كشاورزان زحمت كش
     
  • درختکاری به یاد شهدای مدافع حرم و آتش نشان در ساوه

    حسن 16.12.1395 10:22
    پاسخ: درختکاری به یاد شهدای مدافع حرم و آتش نشان در ساوه
    سلام دوستان خبر نگار عزيز فكر مي كنيد تا كي بايد فقط حرف هاي زيبا بشنويد و بنويسيد و عده اي هم بخوانند ...
     
  • افزایش 40 میلیمتری بارش‌ها در زرندیه

    محمد 03.12.1395 14:47

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: سطح ایمنی جاده های مواصلاتی این دو شهرستان بسیار پائین است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمدرضا منصوری در جلسه کمیته فنی سامانه‌های هوشمند نظارتی استان مرکزی و شهرستان ساوه با تاکید بر اینکه در گذشته کمترین توجه به محورهای مواصلاتی ساوه و زرندیه صورت گرفته است، عنوان کرد: راه های مواصلاتی ساوه به عنوان دومین شهرستان استان از لحاظ جمعیت و زرندیه به عنوان اولین شهرستان استان از حیث وسعت، به لحاظ حجم بالای تردد و قرار گرفتن در شاهراه مواصلاتی کشور از سطح ایمنی مطلوبی برخوردار نبوده و روزانه شاهد بروز حوادث تلخ رانندگی و تلفات جانی در این حوزه هستیم.

وی بیشترین تصادفات استان مرکزی را مربوط به دو شهرستان ساوه و زرندیه دانست و اظهار کرد: در برخی از محورهای این دو شهرستان تامین جانی لازم برای تردد خودرو وجود ندارد و عنوان جاده مرگ را به خود گرفته است.

وی خواستار نگاه ویژه مسئولان استانی برای ارتقای ایمنی راههای مواصلاتی این دو شهرستان شد و گفت: ارتقای ایمنی و برطرف کردن نقاط حادثه خیز اولویت مهمی برای جلوگیری از افزایش میزان تلفات جاده‌ای است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت به شیب تند لاین جنوبی اتوبان ساوه همدان اشاره کرد و گفت: به دلیل شیب تند لاین جنوبی در 90 کیلومتر از این محور در حوزه استحفاظی ساوه شاهد افزایش سرعت خودروهایی هستیم که قبل از رسیدن به این 90 کیلومتر، به دلیل سربالایی بودن مسیر از سمت استان‌های غربی کشور مسافتی را با سرعتی کمتر طی می‌کنند و همین افزایش سرعت در سرازیری و شیب این محدوده موجب از دست رفتن تعادل رانندگان شده و بعضا منجر به واژگونی خودرو می‌شود.

وی به حادثه خیز بودن این محور در اثر بارش برف و باران نیز اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از معایب این اتوبان مشکل تجمع آب در لاین جنوبی است و در مواقع بارانی به دلیل تجمع آب و عدم کنترل خودرو در هنگام عبور از محلی که آب باران تجمیع شده است موجب بروز سوانح رانندگی می‌شود که باید این مشکل برطرف شود.

منصوری در ادامه با اشاره به نارضایتی مردم از معطلی در پشت ایستگاه های پرداخت عوارضی گفت: طرح الکترونیکی شدن پرداخت عوارض در دستور کار است که مانع از تجمع خودروها در ایستگاه های پرداخت عوارض شده و ضمن کاهش هزینه سوخت ناشی از توقف خودرو، در زمان هم صرفه جویی می شود.

وی در ادامه گفت: با پیگیری های بعمل آمده و دستور دادستان شهرستان هزینه کرد عوارض دریافتی در آزادراه تهران ساوه در حوزه ساوه در این شهرستان به طور مستقیم صورت خواهد گرفت و با هزینه عوارض به طور مستقیم شاهد ارتقای ایمنی این محور و تجهیز آن به زیرساخت‌های لازم خواهیم بود.

وی به پیگیری احداث پایگاه اورژانس و ایمن سازی و نصب دوربین به عنوان اولویت‌های ارتقای ایمنی در این محورها اشاره کرد و از مسئولان خواست تا برای نجات جان مسافران اقدام عاجل صورت دهند.

به گزارش ایسنا، رئیس پلیس راه استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: براساس آمار ثبت شده در سال 1395 تعداد 26 نفر در اتوبان ساوه همدان بر اثر وقوع سوانح رانندگی جان خود را از دست داده‌اند که 18 نفر از آنها معادل 70 درصد آمار تلفات در محدوده 90 کیلومتری لاین جنوبی بوده است.

سرهنگ ایرج کهریزی عنوان کرد: در سال 1396 نیز 40 نفر در این محور فوت کردند که 28 نفر آن معادل 70 نفر آمار در لاین جنوبی بوده ‌است. در دو ماهه سال جاری نیز 11 نفر در اتوبان جان خود را از دست داده‌اند که 90 درصد آن در همین محدوده ترافیکی بوده است.

وی یکنواخت بودن جاده و نبودن مجتمع خدماتی رفاهی را یکی از مهمترین دلایل مشکلات آزادراه ساوه همدان بیان کرد و گفت: خستگی و خواب آلودگی رانندگانی که از غرب کشور وارد آزادراه ساوه همدان می شوند موجب واژگونی خودرو می شود.

سرهنگ کهریزی ایجاد استراحتگاه های موقت به عنوان طرحی زودبازده در کشور را عاملی برای کاهش آمار تصادفات دانست و گفت: جوابگو نبودن دوربین های کنترل سرعت به دلیل حجم بالای تردد، نبود گاردریل در محدوده 40 کیلومتری این اتوبان که موجب انحراف خودروهای واژگون شده به لاین مجاور می‌شود، استفاده از نیوجرسی در نقاط مستعد تصادف به جای گاردریل از دیگر دلایل آمار بالای تلفات جانی در این محور است.

وی در ادامه گفت: در راه های مواصلاتی ساوه و زرندیه طی سال گذشته 170 نفر جان خود را از دست دادند و در مجموع 38 درصد تصادفات استان در این دو شهرستان بوقوع می پیوندند که بر این اساس یک عزم ملی و اراده جمعی برای کاهش سوانح جاده‌ای در این محورها لازم است.

نوشتن دیدگاه

انتشار نظرات کاربران به هیچ وجه به معنای تایید رادیو ساوه نیست، رادیو ساوه به حفظ آبروی افراد پایبند است بنابراین نظرات توهین آمیز به هیچ وجه منتشر نخواهد شد، در ضمن حذف برخی نظرات پس از انتشارتوسط سردبیر با درخواست مستقیم صاحب خبر است.
تصویر امنیتی تصویر امنیتی جدید

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس ، قدرت یافته از دیما سی ام اس

Template Design:Dima Group