چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

تمامی اخبار

امام جمعه ساوه گفت: قدس شریف متعلق به همه مسلمین جهان است و جای لانه جاسوسی نیست.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی، در خطبه های آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان در مصلی امام علی (ع) ساوه با اشاره به سناریوی جدید آمریکا برای به رسمیت شناختن رژیم اشغالگر قدس با انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس شریف گفت: این اقدام مذبوحانه بیانگر حمایت آشکار آمریکا از اسرائیل است و ترامپ به دنبال تامین امنیت صهیونیست‌ها در منطقه با عملی کردن انواع توطئه‌هاست.

وی با محکوم کردن اقدام پلید ترامپ مبنی بر انتقال سفارت این کشور تصریح کرد: مردم مسلمان جهان اسلام با دهان روزه و با حضور دشمن شکن حماسه ای را در روز جهانی قدس آفریدند که موجب عصبانیت و خشم مستکبران عالم شد و مردم یکصدا با فریادهای مرگ بر آمریکا و اسرائیل خشم و انزجار خود را از این اقدام مذبوحانه استکبار جهانی و ایادی وابسته به آن اعلام کردند.

وی در ادامه گفت: بر اساس آیه شریفه قرآن هر اقدامی که موجب عصبانیت جبهه کفر شود و هر هجومی که علیه این دشمن صورت گیرد ارزشمند است و اگر در این راه صدمه‌ای دشمن به شما وارد شود نزد خداوند متعال عمل صالح برای انسان ثبت می‌شود و خدای متعال اجر و پاداش این عمل صالح را که باعث خشم آمریکا و رژیم صهیونیستی شده است را تباه نخواهد کرد.

امام جمعه ساوه در بخش دیگری از سخنان خود با محوریت صهیونیسم، انتفاضه فلسطین و دولت‌های اسلامی به تشریح تاریخچه بیت‌المقدس پرداخت و گفت: قریب به پنج هزار سال پیش گر وهی از "یبوسی‌ها" همراه قبایل دیگر کنعانی از جزیره العرب به سرزمین فلسطینی کوچ کرده و به رهبری ملیک صادق در گوشه‌ای از آن سرزمین شهری به نام "یبوس" بنا نهادند. حاکم آن مردم، مردی صلح طلب و پرتلاش برای عمران و آبادانی آن دیار بود. به همین دلیل مردم آن شهر نام آن منطقه را به اورسالم یعنی شهر سالم و دوستان صلح تغییر دادند.

وی گفت: اورسالم یا اورشلیم ۱۷ بار مورد حمله و محاصره قرار گرفت و چندین بار با خاک یکسان شد و مردم آن از دم تیغ گذشتند، اما همچنان در آن ساکن بودند و زندگی می کردند. عهدنامه مسلمانان با مردم آن شهر نشان می‌دهد که بیشتر ساکنان این شهر را یبوسی‌ها و کنعانی‌ها که مسیحی شده بودند تشکیل می‌دادند و یهودیانی که با اشغال و تصرف عدوانی به آنجا وارد شدند به عنوان ساکنان رسمی و اتباع اورسالم یا اورشلیم شناخته نمی‌شدند.

وی ادامه داد: قرآن مجید آنجا را پر برکت و مبارک نامیده است. این مکان محل معراج و سیر و سفر معنوی رسول مکرم اسلام (ص) از مسجدالحرام به مسجدالاقصی که شبانه و ۱۰ سال پس از بعثت آن حضرت رخ داد است. از این رو مسجد الاقصی که فرودگاه مقصد برای "اسراء" و فرودگاه مبدا برای معراج حضرت محمد(ص) بود در دوران پیش از هجرت و نیز تا ۱۷ ماه پس از هجرت قبله مسلمانان بود. پس از فتح مسالمت‌آمیز اورشلیم به دست مسلمانان نام این شهر به بیت المقدس تغییر یافت و سومین حرم شریف گشت. در زمان فتح بیت المقدس هیچ یهودی در شهر وجود نداشت چرا که آنها توسط مسیحیان از ورود به شهر منع شده بودند و از سویی مسیحیان با مسلمانان شرط کرده بودند که از ورود یهودیان به قدس جلوگیری کنند.

  حجت الاسلام حسینی در ادامه گفت: سران صهیونیست که پس از جنگ جهانی دوم شاهد قدرت‌گیری روز افزون آمریکا بودند خود را به این کشور نزدیک کردند. انگلستان اعلام کرد که طبق نظر سازمان ملل در روز ۱۵ مه ۱۹۴۸ فلسطین را تخلیه کرده جای خود را به سازمان ملل متحد می‌دهد. خروج پیر استعمار پس از آن صورت گرفت که در سال ۱۹۴۷ بریتانیا و آمریکا توانستند از طریق سازمان ملل متحد قطعنامه تقسیم فلسطین را صادر کنند. به موجب این قطعنامه ظالمانه، فلسطین بین یهودیان اشغالگر که تعدادشان از ۱۵ درصد جمعیت ساکن فلسطین فراتر نمی‌رفت و تنها هفت درصد سرزمین فلسطین را در اختیار داشتند که آن هم عمدتا توسط دولت اشغالگر انگلیسی به آنان اعطا شده بود، و مردم فلسطین تقسیم شد.

وی گفت: ارتش انگلیس پس از واگذاری مراکز و تسلیحات نظامی به باندهای صهیونیستی و ابقای برخی از فرماندهان در خدمت اهداف یهودیان، خاک فلسطین را ترک کرد.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: دولت اشغالگر صهیونیستی برای تثبیت موقعیت خود و استقرار دولت، حملات وحشیانه‌ای به مناطق عرب نشین آغاز کرد مثلاً در دیر یاسین در یک حمله ۲۵۰ نفر مردم بیگناه، زن بچه و پیر را سر بریدند و ده‌ها هزار نفر را آواره کردند و برای ترساندن ساکنان فلسطین و ترغیب آنان به فرار، جنایات فجیع را مرتکب شدند.

وی گفت: مردم مظلوم فلسطین از همان ابتدا در برابر قیمومیت بانک‌های صهیونیستی پایداری کردند و برای دفاع از زمین و پاسداری از مقدسات خود گروه‌های جهادی را تشکیل داده و تظاهرات و اعتصابات عمومی به راه انداختند و هم اکنون نیز این مجاهدات ادامه دارد.

خطیب جمعه ساوه در ادامه با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در سالروز ارتحال امام خمینی(ره) گفت: به فرموده رهبری، دولت‌های خارجی به دنبال تحمیل برجام معیوب هستند و برای جا انداختن این تبلیغات می‌گویند اگر اینطور نشود جنگ می‌شود و این دروغ است. نقشه دشمن سوء استفاده از مطالبات مردمی و وادار کردن عوامل نفوذی در بین اجتماعات مردم و تبدیل حرکت و مطالبات آرام مردمی به اغتشاشات است، از این رو حضور مردم در صحنه بسیار مهم است.

وی گفت: از برخی سخنان و مواضع دولت‌های اروپایی برمی‌آید که می‌خواهند هم ما را در وضعیت تحریم نگاه دارند و هم توانمندی هسته‌ای را متوقف کنند. دشمن بداند این خواب آشفته آنها هیچگاه تعبیر نخواهد شد.

وی در ادامه بر برخورد شجاعانه و فعال و نه منفعلانه و نیز پرهیز از هیجان زدگی در برابر حوادث و رعایت اولویت‌ها به عنوان منش امام راحل تاکید کرد و گفت: لازم است با پرهیز از ایجاد فضای دوقطبی در جامعه و تقویت امید و ایمان به نصرت الهی، به پیروزی جبهه ایمان و انقلاب اعتقاد کامل داشت.

امام جمعه ساوه بر شناخت نقشه دشمن در قالب فشار اقتصادی، فشار روانی و فشار عملی تاکید کرد و افزود: هدف دشمن خسته کردن مردم و ایجاد نارضایتی در نظام اسلامی است تا مردم را ناچار به تسلیم کند اما ملت ایران با حضور خود در صحنه‌های مختلف ثابت کرده است که خستگی ناپذیر بوده و در برابر تمامی ترفندهای دشمنان ایستادگی خواهد کرد.

وی در ادامه به موضوع سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و افزود: یکی از مسائلی که در معاشرت با دیگران و زیست جمعی باید رعایت کنیم مسئله محرم و نامحرم است.

وی گفت: گسترش فساد و فحشا و جرم و جنایت در کشورهای غربی به افزایش آمار حرام زادگی و میزان تولد اطفال نامشروع در غرب منجر شده که نتیجه نبود مسئله محرم و نامحرم در این کشورهاست. بنابر آمار اعلام شده بیش از ۵۰ درصد کودکانی که توسط زنان زیر ۳۰ سال آمریکایی متولد می‌شوند نامشروع هستند و ریشه بسیاری از جرم و جنایات در آمریکا و کشورهای غربی همین حرام زادگی و عدم مراعات حریم بین زن و مرد است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group