پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

تمامی اخبار

جمعی از کارگران معترض شرکت هپکو اراک در اعتراض به وضعیت شرکت و عدم تحقق مطالبات‌شان مسیر راه آهن شمال - جنوب را مسدود کردند.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی،  این کارگران به عملکرد سهامدار، وضعیت حال حاضر شرکت و عدم تحقق مطالبات خود معترض و خواستار پیگیری مسئولان هستند. آنان امروز با نشستن بر روی ریل راه آهن مسیر راه آهن شمال - جنوب را مسدود کرده اند.

دبیر خانه کارگر استان مرکزی با تایید این خبر در اینخصوص به ایسنا گفت: متاسفانه مشکلات هپکو از آن دسته مشکلاتی است که در قالب خصوصی سازی رها شده است و در حال حاضر کارگران و خانواده‌های آنان با پیامدهای منفی این اقدام دست و پنجه نرم کرده و به سختی زندگی می کنند.

وی اظهار کرد: دولت در یک اقدام مُسکِن وار اقدام به پرداخت بخشی از حقوق و مزایای معوقه کرده است در حالیکه مشکلات موجود بدنه این شرکت را فراگرفته و نگرانی‌های جدی را ایجاد کرده است و کارگران خواستار احیا و ابقای هپکو هستند.

میرزایی با اشاره به نبود صلاحیت و اهلیت مجموعه خصوصی که در گذشته برای مدیریت این شرکت انتخاب شده است، افزود: مدیریت قبلی به دلیل نداشتن اهلیت صنعتی و سوءمدیریت اقدام به خالی کردن انبارها و اخذ تسهیلات کلان کرده است که موجب بدهکار شدن شرکت و تعدیل نیرو شده است و کارخانه را به خاک سیاه نشانده است.

وی ادامه داد: با خلع ید کارفرمای قدیمی در پی پیگیری‌هایی که مجموعه مسئولان استان بعمل آورند اقدام به واگذاری شرکت به کارفرمای جدید شد که بخشی از مجموعه مدیریتی استان بر صلاحیت کارفرمای جدید تردید دارند و بخشی از کارگران نیز با ورود کارفرمای جدید مخالفت کرده و اظهار می کنند که شاید این فرد نیز از توانایی لازم برای مدیریت شرکت برخوردار نباشد و از این حیث مرتبا دست به تجمعات اعتراض آمیز می زنند.

دبیر خانه کارگر استان مرکزی تصریح کرد: نظام اسلامی از تجمعات اعتراض آمیز کارگران لطمه سنگینی می‌بیند که لازم است اقدام عاجل و عملیاتی برای برون رفت مشکلات صورت گیرد تا شاهد برپایی تجمعات نباشیم.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات شرکت هپکو از حیطه کاری مجموعه مدیریتی استان خارج است، گفت: استانداری مرکزی به تنهایی قادر به حل مشکلات هپکو نیست و نیازمند یک عزم ملی و نگاه جهادی با ورود شخص رئیس جمهور به این موضوع است.

میرزایی تصریح کرد: انتظار می‌رود تیم اقتصادی دولت با نظارت مستقیم رئیس جمهور وارد این عرصه شوند و برای همیشه مشکلات هپکو برطرف شود و اجازه ندهند که این شرکت به روزگار آونگان دچار و به عرصه نابودی کشانده شود و اجازه ندهند حیثیت نظام و زندگی کارگران آسیب ببیند.

وی گفت: مشکل هپکو یک بلای طبیعی بزرگ مانند سیل و زلزله است و باید ستاد مدیریت بحران کشور با دستور شخص رئیس جمهور این مشکل را برطرف کنند. متاسفانه چند روز پیش کارگری که کارد به استخوانش رسیده بود اقدام به خودکشی کرد. تا دیر نشده و تعداد وقوع این اخبار ناگوار بیشتر نشده است باید دست به کار شد تا مسئولان گناه نابخشودنی تری مرتکب نشوند.

دبیرخانه کارگر استان مرکزی با تائید مسدود شدن خط راه آهن اراک با تجمع امروز کارگران هپکو گفت: امروز تعدادی از کارگران هم درب ورودی کارخانه و هم خط راه آهن را مسدود کردند و مانع از تردد قطار شدند که تبعات منفی برای کشور دارد.

وی گفت: اکثر کارگران این شرکت از ایثارگران و رزمندگان کشور هستند و هیچ نگاه سیاسی به مجموعه کشور ندارند و به دنبال احیای شرکت هپکو و برآورده کردن مطالبات صنفی خود هستند.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group