چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

تمامی اخبار

رئیس اداره امور اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاداسلامی واحد ساوه گفت: کارگاه آموزشی مقدماتی امنیت فناوری اطلاعات در سازمان‌ها در این دانشگاه برگزار می‌شود.

محمدرضا لطیف در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، اظهار کرد: با عنايت به گسترش روز افزون فناوري اطلاعات، امروزه توسعه و ادامه كسب وكار بسياري از شركت‌ها و سازمان‌ها با بكارگيري اين فناوري گره خورده است. اين بهم تنيدگي فناوري اطلاعات با كسب و كار شركت، وجود اطمينان از صحت و پايداري اين فناوري را به يكي از ريسک‌هاي مهم سازمان تبديل کرده است.

وی با تاکید بر اینکه امنيت اطلاعات به عنوان يک نياز اساسي در ادامه حيات يك سازمان نمود پيدا كرده است، عنوان کرد: مديران عاليه سازمان ها و شركت‌ها و به تبع آن مديران فناوري اطلاعات و كارشناسان اطلاعات آنها مي‌بايست با اين حوزه فناوري اطلاعات آشنايي داشته و ابزارها، روش‌ها و فرآيندهاي لازم براي تامين اطلاعات را شناخته و به روش مناسب در سازمان و شركت خود بكار گيرند.

وی گفت: هدف اصلي اين دوره بيان مفاهيم اساسي در حوزه امنيت اطلاعات و مواجهه عملي با رخدادهاي امنيتي است، تا كارشناسان و مديران به صورت عيني با اهميت امنيت اطلاعات آشنا شوند، سپس به بيان روش‌ها، فناوری ها و ابزارهاي تامين امنيت اطلاعات در سطع شبكه سرويس دهنده‌ها و سرويس گيرنده‌ها پرداخته خواهد شد و در پايان فرآيندهاي لازم براي مديريت امنيت اطلاعات در سطح سازمان بيان خواهد شد.

لطیف گفت: اين دوره با رويكرد بكارگيري عملي مفاهيم و روش‌هاي ارائه شده خواهد بود، به طوريكه بتوان روش‌هاي گفته شده را در سطح فناوري اطلاعات شركت و سازمانها پياده‌سازي و عملياتي کرد.

وی، تعريف اهداف اساسي امنيت اطلاعات، معرفي و بررسي انواع سرويس‌هاي امنيتي، آشنايي با حملات و رخداد‌هاي امنيتي، آشنايي با بدافزارها، روش‌هاي آلوده سازي و انتشار ، بررسي روش‌هاي تعيين ميزان شدت رخدادهاي امنيتي، بررسي روش ها و ابزارهاي شناسايي بروز رخدادهاي امنيتي و پاكسازي و بررسي فرآيند‌هاي مديريت امنيت اطلاعات را از اهداف برگزاری این دوره دانست.

وی گفت: مديران و كارشناسان فناوري اطلاعات سازمان‌ها و شركت‌ها، دانشجويان و فارغ التحصيلان مقاطع تحصيلات تكميلي رشته‌هاي كامپيوتر و ساير مخاطبين واجد شرايط در داخل و خارج از دانشگاه باید شرایط حضور در این دوره را داشته باشند و معيار ارزشيابي دوره حضور منظم و مستمر در كلاس، مشاركت در فعاليت‌هاي يادگيري و موفقيت در آزمون پاياني دوره است و گواهينامه پايان دوره به شركت كنندگان داراي شرايط اعلام شده اعطا خواهد شد.

لطیف به رئوس و سرفصل های مطالبی که در این دوره ارائه می شود اشاره کرد و گفت: مفاهيم بنيادي امنيت اطلاعات، سرويس‌ها و مكانيزم‌هاي امنيتي، آشنايي با حملات و رخدادهاي امنيتي، آشنايي با بدافزارها، روش‌هاي انتشار، آلوده‌سازي و پاكسازي، بررسي روش‌هاي تعيين ميزان شدت رخداد امنيتي، بررسي روش‌هاي مقابله با رخدادهاي امنيتي، آشنايي با رمزنگاري در امنيت اطلاعات، آشنايي با كاربرد رمزنگاري در امنيت اطلاعات و معرفي فرآيندهاي مديريت امنيت اطلاعات از جمله سرفصل های این دوره آموزشی است.

وی گفت: علاقمندان به شرکت در این دوره برای ثبت نام به دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 42433037 تماس بگیرند.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group